PSYCHOLOG SZKOLNY
p. Danuta Fastnacht
GODZINY PRACY:
środa 9.00-15.00,
czwartek 9.00-14.00.
PLAN PRACY w I półroczu r. szk. r. 2024/2025, wymiar 1/2 etatu, |
|
1. Prowadzenie badań i działań diagnostycznych, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci: | -obserwacja zespołów klasowych (karty obserwacji) -konsultacje z nauczycielami dotyczące uczniów z orzeczeniami, opiniami i innymi trudnościami, -kontakt/praca indywidualna z uczniem, -konsultacje z wychowawcami z uwzględnieniem potrzeb grupy oraz opracowanie warsztatów edukacyjnych (dla klas I-VIII ). |
2. Realizacja różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w środowisku szkolnym: W zakresie oddziaływań wychowawczych: |
-systematyczna współpraca z wychowawcami/udzielanie wsparcia, –konsultacje z rodzicami w razie potrzeb/udzielanie wsparcia, -współpraca z zespołem pomocy psychologiczno-pedagogicznej. |
3. Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb, m.in: | -prowadzenie indywidualnego wsparcia i poradnictwa dla dzieci/uczniów i ich rodziców, -zachęcanie do rozwijania własnych zainteresowań, wzmacnianie poczucia własnej wartości, poszukiwanie mocnych stron uczniów, -zachęcanie do podejmowania różnorodnych form aktywności w środowisko szkolnym i pozaszkolnym, -kierowanie do udziału w zajęciach dodatkowych proponowanych przez szkołę, – przeprowadzanie wg zgłaszanych potrzeb zajęć o charakterze psychoedukacyjnym w formie warsztatowej, -realizacja zadań związanych ze „Standardami Ochrony Małoletnich”. |
4.Współpraca z rodzicami: | -konsultacja w razie potrzeb, udzielanie wsparcia, kierowanie do placówek pomocy specjalistycznej. |
5. Współpraca z dyrekcją, nauczycielami i innymi pracownikami szkoły: | -systematyczne konsultacje z dyrektorem i wicedyrektorami szkoły w sprawach dzieci/uczniów i innych bieżących zadań zleconych do realizacji -współpraca z nauczycielami i i innymi specjalistami w celu realizacji wspólnych działań. -udział w spotkaniach zespołu PPP -udział w naradach RP -udział w innych zadaniach szkoły (dodatkowe programy pomocy psychologiczno-pedagogicznej) -udział w pracach Komisji Egzaminacyjnej klasy 8. |
6. Wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci: | -udzielanie wsparcia w zakresie planowania, tworzenia i realizacji Indywidualnych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych, -pomoc w analizie orzeczeń i opinii psychologiczno-pedagogicznych oraz innej dokumentacji dziecka/ucznia, -konsultacje w sprawach dzieci/uczniów ze szczególnymi trudnościami, -udzielanie porad odnośnie postępowania z dziećmi/uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze, bądź przejawiającymi inne nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania emocjonalno-społecznego, -udzielanie informacji o możliwych formach oddziaływań terapeutycznych i wspierających dziecko/ucznia, -omawianie wyników badań i obserwacji,-opracowanie wskazówek dostosowań do wymogów edukacyjnych, |