PSYCHOLOG SZKOLNY

p. Danuta Fastnacht

 

GODZINY PRACY:

środa 9.00-15.00,

czwartek 9.00-14.00.

 

 

PLAN PRACY  w I półroczu r. szk. r.  2024/2025, wymiar 1/2 etatu,

1. Prowadzenie badań i działań diagnostycznych, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci: -obserwacja zespołów klasowych (karty obserwacji)
-konsultacje z nauczycielami dotyczące uczniów z orzeczeniami, opiniami i innymi trudnościami,
-kontakt/praca  indywidualna z uczniem,
-konsultacje z wychowawcami z uwzględnieniem potrzeb grupy oraz opracowanie warsztatów edukacyjnych (dla klas I-VIII ).
2. Realizacja różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w środowisku szkolnym:
W zakresie oddziaływań wychowawczych:
-systematyczna współpraca z wychowawcami/udzielanie wsparcia,
–konsultacje z rodzicami w razie potrzeb/udzielanie wsparcia,
-współpraca z zespołem pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
3. Udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach  odpowiednich do rozpoznanych potrzeb, m.in: -prowadzenie indywidualnego wsparcia i poradnictwa dla dzieci/uczniów i ich rodziców,
-zachęcanie do rozwijania własnych zainteresowań, wzmacnianie poczucia własnej wartości, poszukiwanie mocnych stron uczniów,
-zachęcanie do podejmowania różnorodnych form aktywności w środowisko szkolnym i pozaszkolnym,
-kierowanie do udziału w zajęciach dodatkowych proponowanych przez szkołę,
– przeprowadzanie  wg zgłaszanych potrzeb zajęć o charakterze  psychoedukacyjnym w formie warsztatowej,                                        -realizacja zadań związanych ze „Standardami Ochrony Małoletnich”.
4.Współpraca z rodzicami: -konsultacja w razie potrzeb, udzielanie wsparcia, kierowanie do placówek pomocy specjalistycznej.
5. Współpraca z dyrekcją, nauczycielami i innymi pracownikami szkoły: -systematyczne konsultacje z dyrektorem i wicedyrektorami szkoły w sprawach dzieci/uczniów i innych bieżących zadań zleconych do realizacji
-współpraca z nauczycielami i i innymi specjalistami w celu realizacji wspólnych działań.
-udział w spotkaniach zespołu PPP
-udział w naradach  RP
-udział w innych zadaniach szkoły (dodatkowe programy pomocy psychologiczno-pedagogicznej)
-udział w pracach Komisji Egzaminacyjnej klasy 8.
6. Wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci: -udzielanie wsparcia w zakresie planowania, tworzenia i realizacji Indywidualnych Programów Edukacyjno – Terapeutycznych,
-pomoc w analizie orzeczeń i opinii psychologiczno-pedagogicznych oraz innej dokumentacji dziecka/ucznia,
-konsultacje w sprawach dzieci/uczniów ze szczególnymi trudnościami,
-udzielanie porad odnośnie postępowania z dziećmi/uczniami sprawiającymi trudności wychowawcze, bądź przejawiającymi inne nieprawidłowości w zakresie funkcjonowania emocjonalno-społecznego,
-udzielanie informacji o możliwych formach oddziaływań terapeutycznych i wspierających dziecko/ucznia,
-omawianie wyników badań i obserwacji,-opracowanie wskazówek dostosowań do wymogów edukacyjnych,